کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه در اجلاس شانگهای با سرپرست ریاست‌جمهوری ایران و رئیس‌جمهور ترکیه دیدار خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یوری اوشاکوف مشاور کاخ کرملین در سیاست خارجی در نشست خبری امروز سه‌شنبه خود در مسکو اعلام کرد که رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در جریان برگزاری اجلاس شانگهای در آستانه (پایتخت قزاقستان) دیدار خواهند کرد.

اوشاکوف اضافه کرد که پوتین در این اجلاس علاوه بر اردوغان در سوم ماه جولای (فردا چهارشنبه) با رؤسای دولت‌های جمهوری آذربایجان، چین، قزاقستان، پاکستان و هند به صورت جداگانه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مشاور کاخ کرملین در سیاست خارجی درباره دیدار رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در آستانه گفت: سفر (پوتین) به ترکیه از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده است. به نظرم رؤسای جمهور دو کشور (در دیدار فردا) درباره این مساله رایزنی خواهند کرد. با توجه به موقعیت ویژه ترکیه در منطقه مباحث زیادی در این دیدار مطرح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به صورت مستمر با طرف ترکیه‌ای در تماس هستیم. طی روزهای اخیر نیز رئیس جمهور پوتین با وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرده بود.

اوشاکوف همچنین در این نشست خبری گفت که رئیس جمهور روسیه چهارم جولای (پنجشنبه هفته جاری) نیز در آستانه با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران دیدار خواهد کرد.

گفتنی است که اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای سوم و چهارم جولای جاری (فردا و پس فردا) در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 864155
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha